سیم بکسل 8 رشته 19*8 کنفی چینی

سیم بکسل 19*8 کنفی چینی

هشت رشته، آسانسوری!!

سیم بکسل‌های هشت رشته که هر رشته 19 سیم دارد پیشنهاد ” سما تولز” برای استفاده در آسانسور و بالابرهای برقی می باشد.

 

 

 

سیم بکسل 19*8 کنفی چینی

     سیم بکسل مورد استفاده در آسانسورها باید نرم، قابل انعطاف و در عین حال بسیار محکم و مقاوم باشد. با توجه به نوع استفاده و ارتباط مستقیم با خسارات جانی این نوع سیم بکسل باید حساسیت زیادی صرف انتخاب این محصول شود. برای آسانسورها و بالابرهای برقی سیم بکسل های 8 رشته پیشنهاد می گردد که در مجموعه ” سماتولز” در سایز ها و تعداد رشته های داخلی متفاوت در دو نوع فولادی و کنفی ارائه شده است.

سیم بکسل فولادی با سیم بکسل کنفی چه تفاوتی دارند؟

یکی از معیار های تفاوت سیم بکسل ها ساختار داخلی آن هاست که اغلب در دو دسته کنفی و فولادی تولید می شوند.

“هسته” سیم بکسل بخش مرکزی آن است که رشته‌ها بدور آن تابیده می‌شوند. نقش “هسته” نگهداری رشته‌های سیم بکسل در کنار یکدیگر می‌باشد. قطر هسته باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا در هنگامی که سیم بکسل زیر بار است مانع تماس بین رشته‌ها  و در نتیجه آسیب رسیدن به رشته ها شود.
هستهسیم بکسل می‌تواند کنفی یا فولادی باشد. هسته فولادی ممکن است؛ سیم بکسلی مستقل باشد که در این صورت به آن هسته سیم بکسل مستقل (IWRC) می‌گویند. در مورد سیم بکسل های با قطر کمتر از ۱۰ میلی‌متر مغزی فولادی معمولاً یک رشته مفتول فولادی (WSC) خواهد بود.
نوع دیگر از هسته ها هسته های کنفی می باشد. هسته کنفی (FC) از الیاف مصنوعی یا الیاف طبیعی تشکیل می‌شود. اگرچه هنوز استفاده از کنف طبیعی در ساخت سیم بکسل متداول است، الیاف مصنوعی نظیر پلی پروپیلین بطور روزافزون بعنوان هسته سیم بکسل ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
لازم بذکر است که از هسته فولادی زمانی استفاده می‌شود، که نیروی کشش و استحکام طناب بیشتر از عوامل دیگر مورد نظر باشد. در حالیکه در مورد مغزی الیافی قابلیت انعطاف طناب نسبت به نیروی کشش آن اهمیت بیشتری دارد.

سیم بکسل 19*8 چینی که در اینجا قابلیت خرید آن وجود دارد از نوع کنفی می باشد.

ساختار سیم بکسل 19*8 کنفی چینی

نکته دیگر در مورد این نوع سیم بکسل عدد 8 و 19 در کنار نام این محصول می باشد. در ادامه تصویربرش این سیم بکسل مشاهده می شود.

همانگونه که در ساختار بالا مشخص است، هسته سیم بکسل از جنس کنف می باشد و دور این هسته 8 حلقه تو پر وجود دارد که هر کدام از حلقه ها دارای 19 رشته سیم می باشد. عدد نوشته شده در کنار نام این محصول نشان دهنده تعداد حلقه های دور هسته و همچنین تعداد رشته های درون هر کدام از این حلقه ها می باشد.

کاربرد سیم بکسل 19*8 کنفی چینی

     سیم بکسل‌های 8 رشته انتخاب مناسبی برای آسانسورها و بالابرها می باشد و هنگامی که سیم بکسل آسانسوری نام برده می شود در ذهن تمام مخاطبان این صنف سیم بکسل های 8 رشته نقش می گیرد. اما سیم بکسل های کنفی با ساختار خاص خود برای محیط های آسانسور با رطوبت بالا و آسانسورهای با ظرفیت کم و همچنین بالابرهایی که اشیا را جابه جا می کنند، گزینه بسیار مناسبی است.

جدول تخصصی سیم بکسل 19*8 کنفی چینی

در ادامه جدول تخصصی سایز بندی این نوع سیم بکسل مشاهده می شود.

 


چاپ