سیم بکسل 8 رشته 36*8 فولادی

سیم بکسل بازدید: 741

سیم بکسل 36*8 فولادی

سیم بکسلی منعطف و فولادی…

این سیم بکسل با تعداد رشته های بالای خود قابلیت انعطاف بالایی را به کاربر می دهد.

 

 

سیم بکسل 36*8 فولادی

     انتخاب سیم بکسل مناسب یکی از دغدغه هایی متخصصان جابه جایی مواد می باشد. سیم بکسل 8 در 36 فولادی یکی از محصولات پر کابرد در صنعت جابه جایی مواد می باشد. این محصول با تعداد رشته های فراوان و با انعطاف بالا جهت چذذخش دور پولی های مختلف، انتخاب مناسبی برای مکان هایی است که انعطاف زیادی از سیم بکسل انتظار می رود.

سیم بکسل فولادی با سیم بکسل کنفی چه تفاوتی دارند؟

     یکی از معیار های تفاوت سیم بکسل ها ساختار داخلی آن هاست که اغلب به دو دسته “کنفی” و “فولادی” تقسیم می شوند.

     “هسته” سیم بکسل بخش مرکزی آن است که رشته‌ها بدور آن تابیده می‌شوند. نقش “هسته” نگهداری رشته‌های سیم بکسل در کنار یکدیگر می‌باشد. قطر هسته باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا در هنگامی که سیم بکسل زیر بار است مانع تماس بین رشته‌ها  و در نتیجه آسیب رسیدن به رشته ها شود.
هسته سیم بکسل می‌تواند کنفی یا فولادی باشد. هسته فولادی ممکن است؛ سیم بکسلی مستقل باشد که در این صورت به آن هسته سیم بکسل مستقل (IWRC) می‌گویند. در مورد سیم بکسل های با قطر کمتر از ۱۰ میلی‌متر هسته فولادی معمولاً یک رشته مفتول فولادی (WSC) خواهد بود.
نوع دیگر از هسته ها هسته های کنفی می باشد. هسته کنفی (FC) از الیاف مصنوعی یا الیاف طبیعی تشکیل می‌شود. اگرچه هنوز استفاده از کنف طبیعی در ساخت سیم بکسل متداول است، الیاف مصنوعی نظیر پلی پروپیلین بطور روزافزون بعنوان هسته سیم بکسل ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
لازم بذکر است که از هسته فولادی زمانی استفاده می‌شود، که نیروی کشش و استحکام طناب بیشتر از عوامل دیگر مورد نظر باشد. در حالیکه در مورد مغزی الیافی قابلیت انعطاف طناب نسبت به نیروی کشش آن اهمیت بیشتری دارد.

ساختار سیم بکسل 36*8 فولادی

در تصویر زیر ساختار داخلی سیم بکسل 8 در 36 فولادی قابل مشاهده است.

     همانگونه که در ساختار بالا مشخص است دور هسته فولادی سیم بکسل 8 حلقه وجود دارد که در هر کدام از حلقه ها 36 رشته سیم وجود دارد، این ساختار انعطاف بالایی به این سیم بکسل می دهد.

کاربرد سیم بکسل 36*8 فولادی

     این سیم بکسل در صنایع مختلف کاربرد دارد از جمله در صنایع حفاری، کشتیرانی، سیم بکسل نرده، سیم بکسل چنگک و قلاب، سیم بکسل بوم بالابر، در بنادر به عنوان سیم بکسل لیفتینگ به کار میروند.

چاپ